Toitumine

Toidusedel mõjutab oluliselt teie tervist ja heaolu ning sellel on diabeedi ravis oluline osa.
Diabeetiku toiduvalik ei erine tavapärasest. Selle moodustab tervislik toit, mis on soovitatav ka igale tervele inimesele. Tänapäevaste toitumissoovituste kohaselt peaks diabeetiku toitainete jaotus päevasest kaloraažist olema järgmine:

  • Valgud 15-20%

  • Süsivesikud 50 – 55% (eelistage kiudaineterikkaid süsivesikuid)

  • Rasvad 30 – 35% (millest küllastunud rasvad 1/3 ja küllastumata rasvad 2/3)

Diabeetikule keelatud toiduaineid ei ole – kõike võib süüa, kui arvestatakse toidu kogust ja toidu süsivesikute sisaldust. Küsige rohkem infot oma arstilt.

ÜLDISED SOOVITUSED

Tarbige mitmekesist toitu, et suurendada ja mitmekesistada toitainete omastamist.

MÕNED NÕUANDED TERVISLIKUKS TOITUMISEKS

  • Sööge iga päev leiba, teravilju, makaronitooteid, riisi või kartulit.
  • Sööge erinevaid köögi- ja puuvilju mitu korda päevas.
  • Hoidke rasva tarbimine kontrolli all.
  • Vältige soolavaba dieeti.

Viide : CINDI Dietory Guide, WHO Regional Office for Europe, EUR/00/5018028. 2000

Magusasõber?

Tervislikule toitumisele üleminekul võivad toidud aja jooksul teistmoodi maitsema hakata. Teie maitsemeel võib muutuda ning teie magusaisu võib väheneda.
Diabeetikute dieet ei pea olema suhkruvaba, vaid soovitatav on vähemagus toit. Spetsiaalsete dieettoodete kasutamine ei ole vajalik ega soovitatav. Magusast ei ole vaja täielikult loobuda.
Kõige paremini sobivad magustoiduks puuviljad ja marjad. Magustoitu süües peate arvestama selle kaloraaži ja süsivesikute hulgaga selles ja sööma muud toitu vastavalt vähem.

TOIDUKORRAD JA -AJAD

Päevane toit on soovitatav jagada 3 – 7 toidukorrale. See tähendab, et oleks 3 põhitoidukorda ning vajadusel lisatakse 2 - 4 oodet. Oodete söömisel peate arvestama oma diabeedi raviga, füüsilise koormuse ja veresuhkru väärtusega. Samuti peate jälgima kehakaalu. Kontrollige päeva jooksul kindlasti oma veresuhkru taset, et vältida hüpoglükeemiat.